Veelgestelde vragen
.
Hier kan je de maattabel van de fietskleding bekijken:
Mensen kunnen jouw strijd tegen ALS steunen met een donatie. De donatie kan gemakkelijk worden overgemaakt via jouw eigen actiepagina. We hebben ook een paar gouden tips voor deelnemers voor eigen fondsenwerving, zie daarvoor https://www.tourduals.be/tips
Uiteraard! Via onze website www.tourduals.nl kun je je inschrijven voor de 11e editie van Tour du ALS op donderdag 8 juni 2023. Je kunt je als individu of team aanmelden, of je aansluiten bij een bestaand team. ALS-patiënten kunnen zich uiteraard kosteloos inschrijven. We zien uit naar onze ontmoeting!
Klik op de button 'Schrijf je in'. Doorloop de stappen om je in te schrijven als deelnemer van Tour du ALS.
Ja, dit is zeker mogelijk. Als je je inschrijft kun je kiezen voor de optie ‘Inschrijven als team’. Een team heeft geen limiet qua aantal teamleden. Teamleden kunnen zich aanmelden op de teampagina die je aanmaakt.
Ja, dit is zeker mogelijk. Als je je inschrijft kan je kiezen voor de optie ‘hardlopen’ of ‘wandelen’. Als hardloper of wandelaar zul je de Mont Ventoux één keer bedwingen. Eenmaal aangekomen op de top zorgt een shuttlebus voor een veilige rit naar beneden voor alle hardlopers en wandelaars.
Jazeker! We bieden deelnemers en andere betrokkenen tal van promotiematerialen om Tour du ALS bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen. Op onze website vindt je banners voor sociale media, stikkers en posters. Tijdens de campagne zullen we meer promotiematerialen opleveren. Alle materialen worden gratis aangeboden op: https://www.tourduals.be/promotiemateriaal.
Voor alle info ten aanzien van accommodatie in de omgeving van de Mont Ventoux verwijzen we graag naar De Kale Berg - Accommodaties, vakantieverblijven rond de Mont Ventoux
Heb je een vraag over Tour du ALS of wil je even met ons overleggen? Stuur dan een mail naar TDA@ALS.be. Heb je een algemene vraag over het werk van ALS Liga? Stuur dan een mail naar info@ALS.be.
Als je een algemene gift aan Tour du ALS wenst te maken, klik hier.
Op elke deelnemer/team pagina kun je klikken op de button 'Doneer nu' om vervolgens via een betaalmodule direct een gift over te maken. Je kunt zelf het bedrag kiezen (vanaf 5 euro), alsmede een persoonlijke boodschap erbij zetten. Na afronding komt je gift direct te staan onder het tabblad 'Donateurs' van de deelnemer/team.
Het minimale streefbedrag (€1.500) kun je bijeen brengen t/m 30 juni 2022.
Het is zeker mogelijk om eigen partners (bedrijven en/of particulieren) op de achterkant van het Tour du ALS tenue (zie groene vak in onderstaande afbeelding) te plaatsen. Je zou ook bijvoorbeeld de teamnaam in de betreffende ruimte van het shirt kunnen plaatsen. Geef je partner(s) de zichtbaarheid die ze verdienen en houdt daarom een maximaal aantal van ca. 8/10 logo’s aan i.v.m. de leesbaarheid. Biedt juist die partner de gelegenheid van het vlak op het shirt, die een werkelijke bijdrage heeft geleverd aan jou of je team met het behalen van jouw/jullie streefbedrag. Gebruik deze mooie mogelijkheid maar houdt het ook daadwerkelijk waardevol voor je partner(s).
Na ontvangst van het tenue kunnen logo’s door deelnemers/teams zelf worden bijgezet bij een door jullie zelf te kiezen drukker en op eigen kosten.
Na het doen van een donatie via deze site ontvang je een automatische bedankmail. Deze mail bevat ook een betalingsbewijs die je kunt gebruiken voor de administratie van het bedrijf.
Mocht dit toch niet wenselijk zijn, stuur alle bedrijfsgegevens inclusief contactpersoon, BTW-nummer of Ondernemingsnummer, e-mailadres en bijdrage naar TDA@ALS.be. Het bewijs van de gift zal dan via e-mail naar het e-mailadres verstuurd worden.
Fiscale attesten voor de belastingaangifte worden enkel na het einde van het kalenderjaar verstuurd voor donaties die in totaal boven € 40 komen.
De tellerstanden op deze website zijn gebaseerd op ontvangen donaties. Niet meegenomen in de tellerstanden zijn de ontvangen inkomsten uit inschrijfgelden, betalingen voor webshop artikelen en bijdragen aan transactiekosten. Deze transactiekosten zijn ook niet meegenomen in de tellerstanden.
Vanaf elke storting van € 40 over een heel jaar krijg je het daaropvolgende jaar een fiscaal attest. Giften vanaf 40 euro per jaar geven in België recht op een belastingvermindering van 45%. Dit betekent bijvoorbeeld dat een gift van € 100 je eigenlijk maar € 55 "kost".
Onder je profielfoto op je sponsorpagina kan je zien bij welk team je hoort.
Als je je hebt ingeschreven bij een team, dan ontvangt de captain van het team daarover een e-mail.
Het inschrijfgeld bedraagt €125,- per persoon. Iedere deelnemer werft minimaal € 1.500 of een veelvoud hiervan zonder boven limiet. Schrijf je je in als team dan is het aantal teamleden x € 1.500 het in te brengen streefbedrag (voorbeeld: bij een team van 5 leden is het team streefbedrag in totaal € 7.500).
Meer info over je deelname lees je hier.
De organisatie bekijkt in aanloop naar het evenement of de gestelde doelen behaald worden. Mocht een team of individuele deelnemer niet in staat zijn het streefbedrag te halen, dan zullen we contact opnemen en advies geven hoe het bedrag toch bijeen gebracht kan worden. Slechts in enkele gevallen wordt het bedrag niet gehaald. We bekijken dan per geval of deelname mogelijk is.
Zie reglement punt 1.2, 1.3 en 1.4. Uiteraard kan de organisatie altijd benaderd worden voor inspiratie hoe het streefbedrag bijeen te brengen.
Elke deelnemer schrijft zich eerst individueel in en betaalt 125 euro. In dat inschrijvingsproces kun je je meteen aansluiten bij een team of een nieuw team starten. Je kan je ook als teamlid aanmelden op de betreffende teampagia/
Ook kun je je later nog bij een team voegen. Alle andere teamleden betalen ook 125 euro en ontvangen net als jij het wielertenue ter waarde van 100 euro.